Od 1903 stacja końcowa wąskotorowej linii Herby-Częstochowa, po zbudowaniu w 1905 r. połączenia z oddaloną o 1 km stacją Herby Pruskie - stała się stacją graniczna. Linia wąskotorowa istniała do wybuchu I wojny światowej. W okresie międzywojennym pod nazwami Herby Polskie (wówczas stacja po niemieckiej stronie nazywała się Herby Pruskie), a po 1922 roku Herby Stare (wówczas dawna niemiecka stacja nazywała się Herby Śląskie). W czasie wojny (1940 r.) Niemcy stację likwidują a jej nazwę (Stare - Alt) ...
Od 1903 stacja końcowa wąskotorowej linii Herby-Częstochowa, po zbudowaniu w 1905 r. połączenia z oddaloną o 1 km stacją Herby Pruskie - stała się stacją graniczna. Linia wąskotorowa istniała do wybuchu I wojny światowej. W okresie międzywojennym pod nazwami Herby Polskie (wówczas stacja po niemieckiej stronie nazywała się Herby Pruskie), a po 1922 roku Herby Stare (wówczas dawna niemiecka stacja nazywała się Herby Śląskie). W czasie wojny (1940 r.) Niemcy stację likwidują a jej nazwę (Stare - Alt) przenoszą na wspomnianą wyżej, istniejącą od 1892 r. stację Herby Pruskie. Podczas remontu linii Częstochowa - Lubliniec - Fosowskie w latach 2013-2015 zlikwidowano na stacji Herby Stare dawny peron (3.) po ruskiej stacji. Pozostałością dawnej stacji granicznej jest budynek dworca - obecnie mieszkalny przy ul Lublinieckiej nr 11, dawna wieża ciśnień oraz pozostałości urządzonego kiedyś parku-ogrodu przydworcowego.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
(moose - różne źródła) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||