Budowa kładki pieszo-rowerowej nad Sanem w Przemyślu trwała pół roku, kosztowała 1,85 mln zł. Obiekt do użytku oddano pod koniec 2015 r. Kładka powstała na obszarach zalewowych. Z uwagi właśnie na ten fakt, a co za tym idzie – brak możliwości ingerowania tymczasowymi rusztowaniami w koryto rzeki – kładkę montowano równolegle do brzegów rzeki. Dopiero potem została obrócona o 90 stopni.
Na konstrukcję kładki w Przemyślu składa się stalowy pylon o wysokości 38 m wraz z dwoma dźwigarami z drewna klejonego ...
Budowa kładki pieszo-rowerowej nad Sanem w Przemyślu trwała pół roku, kosztowała 1,85 mln zł. Obiekt do użytku oddano pod koniec 2015 r. Kładka powstała na obszarach zalewowych. Z uwagi właśnie na ten fakt, a co za tym idzie – brak możliwości ingerowania tymczasowymi rusztowaniami w koryto rzeki – kładkę montowano równolegle do brzegów rzeki. Dopiero potem została obrócona o 90 stopni.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Na konstrukcję kładki w Przemyślu składa się stalowy pylon o wysokości 38 m wraz z dwoma dźwigarami z drewna klejonego o wysokości 155 cm i długości 138 m, stężonymi stalowym rusztem. Dźwigary są jednocześnie balustradami. Kładkę podwieszono za pomocą 24 stalowych lin o średnicy 32 mm oraz 40 mm. Cała konstrukcja waży blisko 175 ton. Kładka w centrum Przemyśla połączyła ulice Wybrzeże Józefa Piłsudskiego z Wybrzeżem Ojca Św. Jana Pawła II. Została wybudowana w ramach projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej". ( ). |
|||||||||||||||||||||||||