To nie są odkrycia archeologiczne i odszukanie torowiska. To jest odcinek nowych torów tramwajowych na których będzie stał tramwaj w którym będzie prowadziło się sprzedaż materiałów reklamowych i promocyjnych. Inwestorem jest osoba prywatna.
28 czerwca 2005 roku o godzinie 6-05 tramwaj został ustawiony na odcinku torowiska. Ma nazwę przystanek ratusz i za parę dni rozpocznie się w nim sprzedaż materiałów informacyjnych i pamiątek z Jeleniej Góry.
Tramwaj został kupiony w innym mieście, ale taki typ jaki w ostatnim okresie jeździł po Jeleniej Górze i o takim rozstawie torów (w Jeleniej były węższe).
Wóz został wyremontowany (był w strasznym stanie) na terenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych (wszelkie koszty pokrywał inwestor). W przyszłym tygodniu przed 23 czerwca zostanie ustawiony na szynach.
Aha, zapomniałem: koniecznie Kaziu zmierz prześwit toru ( między osiami główek szyn). Przy okazji dodam, że strony ---> dowiedziałem się, że jeloniogórskie tramwaje poszły pod nóż w 1969 roku ( kiedyś był spór o datę). Cytat z wym. strony: Systemy tramwajowe w wielu miastach Polski były likwidowane w latach 60-tych z bardzo błahych powodów, takich jak rzekoma nierentowność czy przestarzała sieć trakcyjna i tabor, jednak skala zjawiska była znacznie mniejsza niż w krajach zachodnich. W tym czasie zlikwidowane systemy i linie tramwajowe w następujących miastach:
Słupsk (1959)
Inowrocław (1962)
Olsztyn (1965)
Wałbrzych (1966)
Legnica (1968)
Jelenia Góra (1969)
Bielsko Biała (1971)
Częściowo Łódź - likwidacja linii do Tuszyna i Aleksandrowa, w połowie lat '80.
Częściowo Warszawa - m.in. likwidacja linii na Krakowskim Przedmieściu, na Powązki i do Wilanowa w latach latach 60. O prześwit pytam, bo obecnie w Polsce są tylko dwa ( tramwajowe): normalnotorowy i 1000 mm.
Tramwaj został zakupiony w Poznaniu. Jak będzie wyglądał i jaki to typ jest zdjęcie na tej stronie:
Jak już pisałem jest to strona młodego pasjonata tramwajów.