Linię tramwaju elektrycznego otwierano etapami: 4 lutego 1900 roku od dworca PKP do koszar przy ul. Obrońców Pokoju (linia miejska) i do przystanku "Trzy Dęby'' (linia cieplicka), 8 kwietnia 1900 od ''Trzech Dębów'' do Sobieszowa. Ostatnie kursy tramwaju gazowego odbyły się 7 listopada 1899 roku. Prace przygotowawcze nad wprowadzeniem tramwaju elektrycznego rozpoczęto w lutym 1899 roku. Prace ''budowlane'' rozpoczęto od 28 sierpnia 1899 roku Przekuto tor z 1435 mm na 1000 mm oraz rozwieszono sieć trakcyjną. Przeczytałem (chyba ze zrozumieniem) w monografii ''Tramwaje dolnośląskie tom I'' (str. 13 i 16) i w artykule w Świecie kolei 3/2000. Obie publikacje napisane przez innych autorów. Ponadto w monografii w kronice taboru (str. 114 i 115) są informacje: wagony gazowe wycofano 7 listopada 1899 roku i przerobiono na doczepy. Pierwsze przyjęcie na stan wagonów silnikowych to 4 lutego 1900. A były to wagony silnikowe typu Herbrand wytwórni w Kolonii.
Jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności w tym czasie Kolega Alistair wycofał swój komentarz. Mój komentarz (powyżej) jest dalej aktualny i stoi w kontrze do daty tej fotki
Tu nie chodzi o dziwne zbiegi okoliczności. Z tramwajów jeleniogórskich to ja tylko wiem, że były. I w zasadzie, tu moja wiedza na tym się kończy:)
Skoro powołujesz się na publikacje z różnych źródeł, należy przyjąć to za pewnik. Pozwolisz, że ujmę te informacje w opisie obiektu. Pozdrawiam.
Chodziło mi oto, że pisząc swój komentarz, a zajęło mi to około 15 minut, bo kartkowałem te dwa źródła, w tym czasie wycofałeś swój komentarz. Niemniej dziękuję za dyskusję. Życzę miłego weekendu. Pozdrawiam.