Na pewno nie Bolesławiec. Wagony noszą oznaczenie czeskich kolei CSD. Niestety nie poznaję miejsca (choć coś mi ""trąca" okolicami Jeleniej Góry, może Zachodnia?). Daję do niezidentyfikowanych.
W Kamiennej Górze nie było bramek trakcyjnych, sieć była podwieszana na masztach. Patrząc na wielkość stacji może być jeszcze Mezimesti, ewentualnie Lubań Śl., ale nie pasuje budynek widoczny z tyłu oraz zbyt szeroka bramka trakcyjna. Po bramce teoretycznie pasuje Lubawka. Kluczem do rozwiązania byłoby rozpoznanie wspomnianego budynku. Ciekawostką na zdjęciu jest uwiecznienie wyjazdu pociągu (żołnierz salutuje, ułożenie dymu), zestawionego z taboru zajętego w Czechosłowacji, bez sygnału zezwalającego, gdyż semafor jest unieważniony (widać zawieszony krzyż), co wskazywać by mogło na jakieś zniszczenia wojenne lub trwającą przebudowę stacji. Jednocześnie tor obok zabezpieczony jest tarczą zaporową, czyli mamy prawdopodobnie włączenie dodatkowej grupy torów w stacji. To moje przemyślenia.
To Jelenia Góra, pociąg stoi na dawnym torze nr 11 (plan stacji z 1950 r.), to 3 lub 4 tor od skrajnego, 4 peronu, z którego zrobiono to zdjęcie. Stacja była już wówczas zelektryfikowana, ale parowozy towarowe mogły wodować się właśnie przy tym torze. Dziękuję Thomasowi Kunze z zespołem za pomoc, dziękuję też Andrzejowi Szynkiewiczowi za zainteresowanie mundurowców - na pociągu są żołnierze Wehrmachtu. Nie do ustalenia bez koloru jest to czy to artyleria, czy po prostu "zawinęli" od Czechów aprowizację na poligon.