MENU
Lipiec 1921 - uniwersalny elektrowóz EG559-560 (późniejsza seria E90.5) w peronach stacji Jelenia Góra. Są to jazdy testowe tego elektrowozu na Śląskiej Kolei Górskiej - konstrukcja okazała się tak udana że lokomotywy te po ewakuacji części taboru do Niemiec pod koniec wojny funkcjonowały tam do końca lat 50. Skan zdjęcia, prawdopodobnie wykonanego dla dokumentacji jazd, przekazał mi Christian Tietze - nieżyjący już, wielki pasjonat śląskich kolei.

Dodał: moose° - Data: 2017-09-01 08:02:07 - Odsłon: 2262
lipiec 1921


UWAGA!! Z uwagi na rozległość obiektu stacji kolejowej Jelenia Góra dodając zdjęcia należy dopisać je do poszczególnych podobiektów:

- , Dworzec kolejowy Jelenia Góra - dla zdjęć dworca od frontu, wnętrz dworca oraz zdjęć od peronów gdzie dworzec jest głównym motywem zdjęcia (dworzec jako pierwsze przypisanie)
- , Perony i przejście podziemne oraz zdjęcia z dworcem, gdzie perony są głównym motywem zdjęcia (dworzec jako drugie przypisanie)
- , Nastawnie i posterunki ruchu stacji Jelenia Góra (tereny kolejowe i inne budynki towarzyszące powinny znaleźć się w dedykowanych obiektach)
- , Tereny i zakłady kolejowe oraz dawna lokomotywownia MD Jelenia Góra - do tego obiektu i utworzonych podobiektów dodajemy zdjęcia torowisk, bocznic, warsztatów kolejowych, hali taboru, wagonowni, dawnego wachlarza dla parowozów i dawnej obrotnicy, wież ciśnień i przyzakładowej szkoły zawodowej (późniejszej modelarni)
- , Sekcja Zasilania PKP Energetyka we wschodniej części stacji
- , Tereny dawnej ekspedycji kolejowej od ul. W. Pola i znajdujące się tam magazyny, rampy ładunkowe, place składowe, suwnice i bocznice
- , Budynek przy dworcu, dawna siedziba oddziału drogowego, później wartownia SOK
- , Budynek d. komisariatu kolejowego MO, obecnie noclegownia drużyn konduktorskich, strażnica SOK, administracja stacji JG
- , Przejście pod torami od ul. W. Pola
- i , Wiadukt istniejący w ciągu Alei Solidarności oraz wiadukt nieistniejący we wschodniej części stacji
Zdjęcia panoramiczne stacji, plany stacyjne, litografie gdzie motyw kolejowy jest w miniaturze, zdjęcia taboru na stacji i wszelkie inne zdjęcia, których nie można dopisać do ww. podobiektów dopisujemy bezpośrednio do obiektu stacji.

  • /foto/174/174384m.jpg
    1866 - 1880
  • /foto/7066/7066735m.jpg
    1867
  • /foto/429/429725m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/3823/3823884m.jpg
    1895 - 1900
  • /foto/7427/7427256m.jpg
    1895 - 1904
  • /foto/6779/6779811m.jpg
    1898
  • /foto/7028/7028318m.jpg
    1900 - 1902
  • /foto/6269/6269152m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/5230/5230931m.jpg
    1900 - 1908
  • /foto/360/360878m.jpg
    1906 - 1908
  • /foto/5513/5513753m.jpg
    1906 - 1909
  • /foto/3338/3338884m.jpg
    1906 - 1910
  • /foto/326/326741m.jpg
    1907 - 1909
  • /foto/4945/4945038m.jpg
    1907 - 1909
  • /foto/6262/6262816m.jpg
    1908
  • /foto/18/18692m.jpg
    1910
  • /foto/18/18588m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/5419/5419554m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/6136/6136148m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/7173/7173805m.jpg
    1919
  • /foto/5856/5856700m.jpg
    1924
  • /foto/9550/9550346m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/7173/7173235m.jpg
    1929
  • /foto/98/98806m.jpg
    1930
  • /foto/9636/9636871m.jpg
    1930 - 1935
  • /foto/6486/6486761m.jpg
    1931
  • /foto/10099/10099481m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/3394/3394395m.jpg
    1934
  • /foto/10119/10119384m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/10119/10119385m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/3813/3813489m.jpg
    1936
  • /foto/7177/7177296m.jpg
    1936
  • /foto/54/54947m.jpg
    1937
  • /foto/54/54939m.jpg
    1938
  • /foto/5749/5749305m.jpg
    1940 - 1943
  • /foto/10333/10333992m.jpg
    1941
  • /foto/6787/6787626m.jpg
    1944
  • /foto/381/381619m.jpg
    1989
  • /foto/10169/10169752m.jpg
    1999
  • /foto/20/20163m.jpg
    2004
  • /foto/52/52740m.jpg
    2005
  • /foto/9102/9102868m.jpg
    2006
  • /foto/9107/9107958m.jpg
    2006
  • /foto/9574/9574251m.jpg
    2007
  • /foto/9574/9574252m.jpg
    2007
  • /foto/8238/8238246m.jpg
    2008
  • /foto/5168/5168398m.jpg
    2010
  • /foto/4995/4995677m.jpg
    2014
  • /foto/4999/4999826m.jpg
    2014
  • /foto/5076/5076476m.jpg
    2014
  • /foto/5076/5076695m.jpg
    2014
  • /foto/5515/5515768m.jpg
    2015
  • /foto/5515/5515779m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627026m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627031m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627194m.jpg
    2015
  • /foto/5627/5627250m.jpg
    2015
  • /foto/5629/5629303m.jpg
    2015
  • /foto/6024/6024397m.jpg
    2016
  • /foto/6024/6024409m.jpg
    2016
  • /foto/6024/6024429m.jpg
    2016
  • /foto/6391/6391490m.jpg
    2016
  • /foto/7177/7177282m.jpg
    2016
  • /foto/6904/6904183m.jpg
    2017
  • /foto/7104/7104503m.jpg
    2018
  • /foto/7341/7341538m.jpg
    2018
  • /foto/7393/7393394m.jpg
    2018
  • /foto/9142/9142646m.jpg
    2018
  • /foto/7896/7896775m.jpg
    2019
  • /foto/8300/8300938m.jpg
    2019
  • /foto/8248/8248349m.jpg
    2019
  • /foto/9303/9303518m.jpg
    2021
  • /foto/9653/9653910m.jpg
    2022

Zbiory prywatne - moose

Poprzednie: Schronisko Grünbuschbaude (dawne) Strona Główna Następne: rondo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy


antypuszka | 2017-09-01 12:34:39
Nie wiem czy datowanie jest dobre, tu na fotce z 1905-08 po lewej stronie jest już wiata, a na Twoim niema
moose | 2017-09-01 18:29:45
Sławku - datowanie jest doprecyzowane do co miesiąca. Może pociąg stoi na peronie 3?
antypuszka | 2017-09-01 19:32:15
Już zauważyłem, że Twój stoi na peronie drugim, dlatego wiaty nie widać.