MENU
Jelenia Góra. Miejski Zakład Komunikacji, naprawa jednego z pierwszych autobusów które kursowały po trasach miasta.

Dodał: zbigniew° - Data: 2007-02-21 21:22:09 - Odsłon: 3344
Rok 1971


Pierwszą linią autobusową była uruchomiona 1 kwietnia 1961 r. linia "0" na trasie: Sobieskiego - plac Bieruta - Świerczewskiego - Wojska Polskiego - Wolności - Pstrowskiego - Karola Miarki - Sobieskiego obsługiwana przez autobusy "San". W miejsce wycofywanych odcinków linii tramwajowej sukcesywnie wprowadzano linie autobusowe a jednocześnie uruchamiano nowe połączenia obejmując obsługą coraz to nowe obszary. Dzisiejszy Miejski Zakład Komunikacyjny, powołany w miejsce Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, obsługuje dwa miasta i 14 miejscowości podmiejskich, integrując obszar silnie zurbanizowanej Kotliny Jeleniogórskiej. Na 26 liniach autobusowych w godzinach szczytu kursuje 63 autobusy przewożąc rocznie około 17,6 mln pasażerów.



  • /foto/5227/5227085m.jpg
    1965
  • /foto/138/138625m.jpg
    1969
  • /foto/138/138626m.jpg
    1969
  • /foto/138/138630m.jpg
    1969
  • /foto/138/138633m.jpg
    1970
  • /foto/7437/7437025m.jpg
    1972
  • /foto/365/365457m.jpg
    2006 - 2007
  • /foto/345/345694m.jpg
    2010
  • /foto/5189/5189254m.jpg
    2014
  • /foto/5189/5189273m.jpg
    2014
  • /foto/5189/5189308m.jpg
    2014
  • /foto/5138/5138898m.jpg
    2014

Zbiory prywatne

Poprzednie: Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze - zajezdnia Strona Główna Następne: Hotel Mercure


B.Olczyk | 2007-02-21 21:27:53
O rany! Moje ukochane Sany - trzęsibroby... :-)
zbigniew | 2007-02-21 21:31:24
San z sanoka
zbigniew | 2007-02-21 21:32:47
Sanoka.
B.Olczyk | 2007-02-21 21:49:36
Po raz pierwszy zobaczyłem te Bolidy, chyba gdzieś na poczatku lat 60-tych, w centralnej Polsce. Bardzo byliśmy z nich dumni gdyż zastąpiły straszne samochody cieżarowe przysposobione do transportu osobowego (przynajmniej na tzw. Prowincji). Ułożone na burtach poprzeczne deski i brezentowa buda nad głowami. Dopełnieniem luksusu była jazda po kocich łbach wiekszości lokalnych dróg :-))
zbigniew | 2007-02-21 23:26:00
Też je widziałem na pomorzu,w latach 60-tych
B.Olczyk | 2007-02-22 00:48:38
Fajne były jak na tamte czasy, prawda? Dodatkowo poznałem je bliżej gdy w latach 60 i 70-tych, obserwowałem wielokrotnie naprawy tych skromnych autobusów w Bazie MPK Radomsko. Mechanicy bardzo je lubili, w przeciwieństwie do d.późniejszych (''pierwszych'') Berlietów nie przystosowanych do naszego klimatu, obciążenia i dróg ...
zbigniew | 2007-02-23 00:11:26
I kondycyjnie wytrzymałe.!
teresa, teresa kozlowski | 2007-02-23 01:43:08
Kondycyjnie ?
zbigniew | 2007-02-23 20:15:03
Tak, dokładnie tak.
teresa, teresa kozlowski | 2007-02-24 22:45:18
Nie wystarczylo "wytrzymale" ?
zbigniew | 2007-02-24 23:51:17
Powiedz "słowo"- a powiem ci kim jesteś!
teresa, teresa kozlowski | 2007-02-25 00:07:07
Czy to z Shakespeare'a ?
zbigniew | 2007-02-25 00:52:38
Widzę że uczony jesteś!
teresa, teresa kozlowski | 2007-02-25 01:28:10
W tym przypadku 8 klas powinno wystarczyc.
B.Olczyk | 2007-02-23 11:44:46
To zrozumiałe. Były przecież projektowane z myślą o polskich warunkach eksploatacyjnych, o ile pamiętam przy walnym udziale przedwojennych jeszcze, polskich konstruktorów. Miały też bardzo prostą budowę, z konieczności ...
zbigniew | 2007-02-23 20:16:40
Dokładnie tak jak mówisz, proste i wytrzymałe...
B.Olczyk | 2007-02-23 20:59:42
Pełna zgoda ... właśnie takie wtedy, miały być. Ze zrozumiałych względów, tanie, możliwe do naprawy w dość prymitywnie wyposażonych warsztatach lokalnych baz. Dlatego z rozgoryczeniem słucham jak wybrzydza się na nie (i na ich następców, Autosany), pogardliwie nazywając je"ogórami"... Zapomina się, że obłe profile wszelkich wyr. przemysłowych były obowiązujacą modą na całym Świecie (w latach 50-60-tych) a później "zezwolenie" Moskwy na produkcję autobusów miały Węgry i Czechosłowacja ...
zbigniew | 2007-03-17 23:01:42
Tak, co nieco pamiętam,tak było.