Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

      Zapomniałem hasło/login

Polski Deutsch English

ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść

 
 
 
 
Końcówka (krańcówka) tramwajowa Sobieszów
18
 
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej (d. zajezdnia tramwajowa)
23
 
Pętla tramwajowa - dworzec Główny
7
 
Pomnik techniki - Tramwaj 5N Nr 11
13
 
Przystanek końcowy - dworzec Główny
8
 
Przystanek końcowy linii Jelenia Góra - Podgórzyn (dawny)
Pod Skałką
71
 
Torowiska tramwajowe i sieć trakcyjna
11
 
Tramwaj z pamiątkami
28
 
 
 
 
  ID: 519821

Tramwaje jeleniogórskie (dawne)

Hirschberger T(h)albahn A.G. ,



Budowa
1897
Status
Nie istnieje
Likwidacja
1969
 
Więcej na temat jeleniogórskich tramwajów na stronie:
;

Tramwaje elektryczne : Linię tramwaju elektrycznego otwierano etapami: 4 lutego 1900 roku od dworca PKP do koszar przy ul. Obrońców Pokoju (linia miejska) i do przystanku "Trzy Dęby'' (linia cieplicka), 8 kwietnia 1900 od ''Trzech Dębów'' do Sobieszowa. Ostatnie kursy tramwaju gazowego odbyły się 7 listopada 1899 roku. Prace ...
Więcej na temat jeleniogórskich tramwajów na stronie:
;

Tramwaje elektryczne : Linię tramwaju elektrycznego otwierano etapami: 4 lutego 1900 roku od dworca PKP do koszar przy ul. Obrońców Pokoju (linia miejska) i do przystanku "Trzy Dęby'' (linia cieplicka), 8 kwietnia 1900 od ''Trzech Dębów'' do Sobieszowa. Ostatnie kursy tramwaju gazowego odbyły się 7 listopada 1899 roku. Prace przygotowawcze nad wprowadzeniem tramwaju elektrycznego rozpoczęto w lutym 1899 roku. Prace ''budowlane'' rozpoczęto od 28 sierpnia 1899 roku Przekuto tor z 1435 mm na 1000 mm oraz rozwieszono sieć trakcyjną. odszukać to można w monografii ''Tramwaje dolnośląskie tom I'' (str. 13 i 16) i w artykule w Świecie kolei 3/2000. Obie publikacje napisane przez innych autorów. Ponadto w monografii w kronice taboru (str. 114 i 115) są informacje: wagony gazowe wycofano 7 listopada 1899 roku i przerobiono na doczepy. Pierwsze przyjęcie na stan wagonów silnikowych to 4 lutego 1900. A były to wagony silnikowe typu Herbrand wytwórni w Kolonii. [bogdanow]


Film z przejazdu ostatniego tramwaju w Jeleniej Górze:
Pokaż więcej Pokaż mniej
 

  • Data: 1897
    komentarze: 8
    Pierwsze tramwaje w Jeleniej Górze, wóz gazowy typu Dessau, rok ...
  • Data: 1897
    komentarze: 2
    Żart rysunkowy ilustrujący kłopoty z pierwszymi /gazowymi/ jeleniogórskimi ...
  • Data: 1897
    komentarze: 0
    Tramwaj gazowy w Jeleniej Górze (typu Dessau, rok 1897).
  • Data: 1898-1899
    komentarze: 0
    Zakładanie sieci tramwajowej w Jeleniej Górze.
  • Data: 1899
    komentarze: 5
    Ulica 1 Maja z widokiem na Marienkirche. Zdjęcie stereoskopowe.
  • Data: 1899
    komentarze: 8
    Tramwaj gazowy w Sobieszowie, na wprost dawny dom inspektora rozebrany ...
  • Data: 1899
    komentarze: 2
    Ulica 1 Maja z widokiem na Marienkirche.
  • Data: 1899
    komentarze: 0
    Tramwaj gazowy z doczepą nr 16 na ulicy 1 Maja. Zdjęcie już znane, ...
  • Data: 1899-04-08
    komentarze: 3
    Otwarcie linii tramwajowej do Cieplic w maju 1905r. / moose:Pierwszy ...
  • Data: 1899-1903
    komentarze: 0
    Obecna ulica Wolności w Jeleniej Górze z budynkiem Małej Poczty.
  • Data: 1899-1904
    komentarze: 3
    Typ tramwaju w Jeleniej Górze na przełomie XIX i XX w.
  • Data: 1900
    komentarze: 3
    Tramwaj na pl. Piastowskim w Cieplicach.
  • Data: 1900
    komentarze: 7
    Obecny Plac Niepodległości po wprowadzeniu tramwajów elektrycznych, ...
  • Data: 1900
    komentarze: 0
    "Elektryczność nadchodzi!" - żartobliwa pocztówka z okazji wprowadzenia ...
  • Data: 1900
    komentarze: 7
    Świętowanie otwarcia nowej linii tramwajowej na Warmbrunnerplatz.
  • Data: 1900-1902
    komentarze: 2
    Widok na ulicę Długą z linią tramwajową i tramwajem.
  • Data: 1900-1902
    komentarze: 2
    Hotel Tietza, w owym czasie należący do C. Schulza w dawnym Hermsdorfie, ...
  • Data: 1900-1903
    komentarze: 0
    Plac Niepodległości w Jeleniej Górze z wlotem w ul. Długą; widoczny ...
  • Data: 1900-1903
    komentarze: 0
    Dawny Warmbrunnerplatz, dzisiejszy pl. Niepodległości. [poprzednio ...
  • Data: 1900-1904
    komentarze: 2
    Budynek "Małej poczty" przy dzisiejszym skrzyżowaniu ulic Wolności ...
  • Data: 1900-1904
    komentarze: 0
    Dawny Cunnersdorf, obecnie część Jeleniej Góry. Tramwaj przed ...
  • Data: 1900-1905
    komentarze: 0
    Inne ujęcie tramwaju na placu Piastowski. W tym budynku obok nie ...
  • Data: 1900-1907
    komentarze: 3
    Jeleniogórskie tramwaje na ul. 1 Maja, w tle kościół św. Erazma ...
  • Data: 1900-1920
    komentarze: 1
    Schlossplatz widziany z kamienicy nr 32. Niestety na pocztówce ...
  • Data: 1901
    komentarze: 0
    Tramwaje w Jeleniej Górze. Stary model tramwaju napędzany gazem ...
  • Data: 1901
    komentarze: 0
    Plac Piastowski w Cieplicach.
  • Data: 1902-1905
    komentarze: 0
    Ulica 1 Maja w Jeleniej Górze i tramwaje przy ekskluzywnym hotelu ...
  • Data: 1903
    komentarze: 0
    Plac Piastowski i tramwaje.
  • Data: 1903
    komentarze: 0
    Tramwaj na pl. Piastowskim.
  • Data: 1904
    komentarze: 2
    Dowód, że istniała linia tramwajowa na ulicę Obrońców Pokoju do ...
  • Data: 1905-1907
    komentarze: 1
    Plac Piastowski w Cieplicach.
  • Data: 1905-1910
    komentarze: 0
    Ulica Cieplicka.
  • Data: 1905-1910
    komentarze: 0
    Hotel Zur Deutschen Krone w Sobieszowie.
  • Data: 1905-1910
    komentarze: 0
    Hotel Augusta Victoria w Sobieszowie.
  • Data: 1905-1910
    komentarze: 0
    Jägerzy z miejscowego batalionu podczas przemarszu ulicą Podwale ...
  • Data: 1905-1912
    komentarze: 0
    Langestrasse - ul. Długa w Jeleniej Górze.
  • Data: 1905-1915
    komentarze: 0
    Rynek w Jeleniej Górze; z lewej pierzeja południowa - Zbożowa ...
  • Data: 1905-1915
    komentarze: 1
    Tramwaj wjeżdżający miedzy Ratusz i Siedem Domów; w tle pierzeja ...
  • Data: 1905-1915
    komentarze: 0
    Tietzes Hotel z widokiem na Chojnik.
  • Data: 1905-1915
    komentarze: 0
    Przystanek końcowy przy hotelu Tietz w Sobieszowie.