MENU
2.05.2004. Stacja kolejowa Jelenia Góra. Pół obrotnica peronowa. Foto Tomasz K.

Dodał: Zdzisław K.° - Data: 2024-01-25 18:50:26 - Odsłon: 72
Rok 2004

Data: 2023:09:23 13:14:34  


Półobrotnica zbudowana w trakcie największej przebudowy stacji Jelenia Góra, po uruchomieniu linii do Wlenia i do Szklarskiej Poręby (lata 1902-1906). Półobrotnice, lub przesuwnice stosowano na stacjach czołowych, w miejscach gdzie nie było miejsca na montaż rozjazdu z torem do oblotu składu, a brakowało miejsca na pełną obrotnicę. W Jeleniej Górze ten mechanizm zamontowano na ślepo zakończonym peronie 1c obsługującym kierunek do Szklarskiej Poręby, gdzie półobrotnica działała do połowy lat 80. Co ciekawe - nie zdecydowano się na takie rozwiązanie na ślepo kończących się peronach 1a i 1b obsługujących kursy do Kowar i Kamiennej Góry, a od lat 30. do Karpacza. Półobrotnica z Jeleniej Góry jest unikatem na skalę kraju i została w trakcie ostatniego remontu stacji Jelenia Góra, zachowana w stanie muzealnym, tj. zakonserwowana i odcięta od sieci. (moose)

  • /foto/285/285098m.jpg
    2009
  • /foto/4231/4231807m.jpg
    2013
  • /foto/4992/4992570m.jpg
    2014
  • /foto/4992/4992571m.jpg
    2014
  • /foto/5578/5578490m.jpg
    2015
  • /foto/7173/7173881m.jpg
    2016
  • /foto/6596/6596083m.jpg
    2017
  • /foto/6596/6596085m.jpg
    2017
  • /foto/6596/6596087m.jpg
    2017
  • /foto/6596/6596088m.jpg
    2017
  • /foto/6681/6681097m.jpg
    2017
  • /foto/6681/6681098m.jpg
    2017
  • /foto/6681/6681036m.jpg
    2017
  • /foto/6700/6700490m.jpg
    2017

Zdzisław K. - zbiory prywatne

Poprzednie: Cieplice - zdjęcia niezidentyfikowane Strona Główna Następne: al. Wojska Polskiego